A fogantatás

2021.07.03

Jövő áprilisban vagy májusban választások lesznek. A legkorábbi lehetséges időpont április 3. Választás áprilisban vagy májusban lehet, csakis vasárnap, és nem eshet ünnepnapra. Ennek megfelelően a választás lehetséges időpontjai: április 3, 10, 24, május 8, 15, 22, 29. (Április 17. nem, mert húsvét vasárnap, és május 1. sem, mert a munka ünnepe. Pünkösdvasárnap június 5, az most nem számít.) A legkorábbi dátumtól 9 hónapot visszaszámlálva a mai naphoz jutunk: 2021. július 3., ezt tekinthetjük a választások fogantatásának. Lássuk, milyen körülmények között történik? Mik most a legfontosabb ügyek?

Koronavírus

Szerintem sok múlik ezen. A választás talán kb. 70-80%-ban a víruson múlik. Ha megszűnik 2022 áprilisára a járvány Magyarországon, akkor nagy valószínűséggel a Fidesz nyer, ha nem szűnik meg, akkor az ellenzéki összefogás esélyes.

A kormány egyébként rosszul kezelte a vírushelyzetet. Túl korán kezdte korlátozni a lakosságot, túl sok volt a korlátozó intézkedés, és túl sokáig álltak fenn a korlátozások. A járvány első hullámának idején hirdetett nézet, "a görbe laposítása" nem vált be, mert csak elhúzta a járványt, már majdnem másfél évre. (2020 márciusában jelentették be hivatalosan az első hazai eseteket.) Az igazi megoldás az oltás lenne, csak kötelezővé kellett volna tenni.

Ellenzéki előválasztás

Érdekes ötlet, nem tudom megítélni, hogy jó-e vagy rossz, de mindenesetre jobb, mintha nem tudnának megegyezni a pártok a jelöltekről. De 2 szabályt érdemes lenne követni:

  1. Ahol már van győztes jelölt, tehát eleve nem fideszes országgyűlési képviselője van a körzetnek, ott hagyják békén őt, támogassák, és ne rendezzenek költséges választást, hanem a már bevált embert indítsák! (Aki meg 2018-ban kikapott, azt ne indítsák újra, mert valószínűleg most sem szavaznak rá az emberek.)

  2. Amit az igazi országgyűlési és önkormányzati választásokon is bevezetnék, és törvénybe iktatnék: Minden körzetben csak olyan ember induljon, aki abban a körzetben lakik, mert csakis a körzet lakója látja a körzet problémáit, a választók kívánságait, csakis ő tudja hitelesen képviselni a körzetet!

Azt sem döntöttem-e még, hogy elmegyek-e szavazni, de valószínűleg igen, feltéve, hogy semmilyen hivatalos nyilvántartásba nem kerül be, hogy én szavaztam, nehogy egy esetleges 2022-es Fidesz-győzelem után ez hátrány legyen. (Ezért is vagyok csak Elemző néven a blogban, fénykép nélkül.)

Pedofil-törvény

Én olvastam azt a bizonyos törvényt.

A törvény pedofilokkal, és gyermekek elleni cselekményekkel kapcsolatos részével egyetértek. A pedofilokat és gyermekbántalmazókat szigorúan büntessék!

A másik részre voltam igazán kíváncsi, ami a szexuális kisebbségeket érinti, hogy ez valóban homo- és transzfóbia-e, ahogy az EU gondolja, vagy gyermekvédelmet szolgál, ahogy a magyar kormány hirdeti. Szerintem az igazság a kettő között van.

Mit tilt a törvény? A homoszexualitás és a születési nem megváltoztatásának kiskorúak körében történő népszerűsítését. Itt az a baj, hogy nem tudni, mit értünk népszerűsítés alatt. Ha csak a "mindenki legyen homoszexuális" jellegű mondatokat, amit valójában jelent ez a szó, akkor egyetértek azzal, hogy ez káros, de egyrészt nem vagyok benne biztos, hogy van-e ilyen propaganda, másrészt akár van, akár nincs, akkor is felesleges lenne valakit valamilyen szexuális irányultságra rábeszélni, lebeszélni, vagy bármilyen szexuális irányultságot elvárni akár kiskorútól, akár nagykorútól, mert ez mindenkivel vele születik, senki nem tehet róla. Tehát a szó szoros értelmében vett népszerűsítés tényleg káros és tiltandó, de ugyanilyen káros és tiltandó a szexuális kisebbségek üldözése és a heteroszexualitás elvárása mindenkitől, ami nagyon jellemző a jelenlegi kormányra.

De tartok tőle, hogy a kormány nem ezt érti népszerűsítés alatt, hanem ezen jelenségek bemutatását, amit viszont értelmes kormány nem tilt, mert ezek létező jelenségek, nem kellene mindenki elől eltitkolni.

Tehát ha a népszerűsítést a szűkebb, szó szerinti értelemben vesszük, akkor ez valóban gyermekvédelmi törvény, ha viszont a jelenségek bemutatását értjük alatta, akkor ez valóban homo- és transzfóbia. Azért veszélyes a törvény, mert ez egyáltalán nem egyértelmű!

Hasonlóan nem egyértelmű a születési nemhez való jog. Ha ezt úgy érti a törvény, hogy senki nem változtathatja meg önkényesen egy másik ember (akár kiskorú. akár nagykorú) születési nemét, akkor ez is gyermekvédelem. De ha arra kényszerítenek valakit, hogy neki a születési neméhez kell ragaszkodnia, és saját maga sem dönthet úgy, hogy megváltoztatja, akkor ez transzfóbia. Megint nem teljesen egyértelmű a törvény, és ettől igazán veszélyes.

És egy utolsó téma: Ki végezhet szexuális felvilágosítást? Azzal önmagában még nem lenne baj, hogy ezt regisztrációhoz, engedélyhez kötik, mert ez nagyon fontos téma, és szakértelem nélkül beszélni róla többet árt, mint használ, de itt is az a kérdés, hogy milyen szempontok alapján adják ki az engedélyeket. Szakmailag vagy politikailag mérlegelnek? Remélem, hogy szakmailag, de valószínűbbnek tartom, hogy politikailag. És ez a baj ezzel a törvénnyel, hogy ez sem egyértelmű benne!

Összefoglalva: a törvény kifogásolt részeit jogosan és logikusan értelmezhetjük gyermekvédelemként, ahogy a kormány hangoztatja, vagy homo- és transzfóbiaként is, ahogyan az EU gondolja, és a legnagyobb baj ezzel a törvénnyel épen az, hogy egyáltalán nem egyértelmű, és a kelleténél tágabb teret ad mindenféle értelmezésnek. És ha egy törvény nem egyértelmű, akkor veszélyes! Ki tudja, mire használják majd...

Bevándorlás

Ezt ma már csak a kormány tartja jelentős problémának, amivel ijesztgetni lehet az embereket. Ráadásul az egykori Soros-ösztöndíjas Orbán Viktor valahogyan, valamiért, számomra (és az országban élő átlagemberek számára) ismeretlen és érthetetlen okból összefüggésbe hozta ezt a témát Soros Györggyel, akiben azóta is ellenséget lát. Soros György egyébként 1930-ban született, idén 91 éves, tehát nagy valószínűséggel nem él már sokáig. Kíváncsi vagyok, hogy ha elhalálozna, ki lenne az új ellenség... A bevándorlásra pedig annak idején készítettem egy folyamatábrát.

Továbbra is úgy gondolom, hogy ez ilyen egyszerű.

A többi téma, pl. fideszesek meggazdagodása, Kaleta- és Szájer-ügy, állami vagyon alapítványokba történő kiszervezése ugyanilyen problémás, de kevésbé nagy hatású, inkább csak gumicsont, amit rágni lehet. Gazdag állami vezetők, és különböző pártokhoz közeli hirtelen meggazdagodó vállalkozók mindig voltak, vannak és lesznek, csak mindig más és más oldalon attól függően, hogy éppen ki van kormányon. Az állami vagyon kiszervezése valóban káros, és nem etikus, de az alapítványi vagyont "visszaállamosítani" csak 2/3-os többséggel lehetne, és remélem, hogy lesz akkora többsége az ellenzéki összefogásnak, de nem tartom valószínűnek. A Kaleta-, Szájer- Borkai- és egyéb ügyek pedig csak azt mutatják meg, hogy erkölcstelen és gátlástalan emberek sajnos mindig voltak, vannak és lesznek, mindegyik oldalon, csak mindig annak a lebukása kelt nagyobb botrányt, aki jobban szem előtt van.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el